mostafagad
السلام عليكم ورحمة الله ، أهلاً بك زائرنا الكريم اذا كنت عضو ارجو الدخول واذا كنت زائراً ارجو التسجيل والإنضمام الى اسرتنا المتواضعة
mostafagad
السلام عليكم ورحمة الله ، أهلاً بك زائرنا الكريم اذا كنت عضو ارجو الدخول واذا كنت زائراً ارجو التسجيل والإنضمام الى اسرتنا المتواضعة
mostafagad
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

mostafagad

نرحب بكل الآراء والأتجاهات فى جميع المجالات مع الإلتزام بآداب الاسلام

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
مسافر بلا عنوان
عضو نشط
عضو نشط

عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Empty
مُساهمةموضوع: عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.   عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Icon_minitimeالأحد مارس 01, 2009 1:44 am

لو عايز تقفل جهازك بعد وقت معين
ومعندكش البرنامج الخاص بكده
ولا يهمك عادي جدا
نخلي الوندوز بتاعك يقوم بالدور ده
بص يا سيدي
اعمل بقي الخطوات دي
start
run
واكتب في run بقي يا معلم

shutdown -s -t 3600
ده لو انت عايز جهازك يقفل بعد ساعه
يعني التوقيت هنا بيتظبط بالثانيه
عايز يقفل بعد ساعتين
اضرب بقي
60*60*2
وهكذا
تمام يا باشا
وعيش بقي
اه صحيح
افرض انك بعد مظبطت الوقت حبيت انك تلغيه
سهله هتكتب الامر ده
هيلغيلك التوقيت
ولا يهمك

shutdown -a
ويا رب نكون استفدنا من الموضوع ده
ومكنش غلست عليكم
mostafagad
المدير العام
المدير العام
mostafagad

عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.   عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Icon_minitimeالإثنين مارس 02, 2009 2:17 am

بداية قوية
وموفقه ان شاء الله
مشاركه جميله
مسافر بلا عنوان
عضو نشط
عضو نشط

مُساهمةموضوع: رد: عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.   عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Icon_minitimeالخميس مارس 05, 2009 3:56 am

شكرا علي الرد الجميل وان شاء الله اكون عند حسن الظن بي
مسافر بلا عنوان
عضو نشط
عضو نشط

مُساهمةموضوع: رد: عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.   عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Icon_minitimeالخميس مارس 05, 2009 4:02 am

علي فكره يا مصطفي.
مشكله الرن اللي انت كنت قلت عليها ان جهازك مبيقبلش اي اوامر في الرن.
دي مشكله في الوندوز.
لو غيرت الوندوز مش هتلاقيها تاني ان شاء الله.
mostafagad
المدير العام
المدير العام
mostafagad

مُساهمةموضوع: رد: عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.   عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Icon_minitimeالخميس مارس 05, 2009 2:55 pm

الحمد لله خلاص المشكله اتحلت فى
نفس الوندوز بس واضح ان الاسطوانه بتاع
الوندوز اللى كانت عندي كان فيها مشكله وعلى
العموم دلوقتي الرن شغال تمام
مسافر بلا عنوان
عضو نشط
عضو نشط

مُساهمةموضوع: رد: عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.   عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي. Icon_minitimeالجمعة مارس 06, 2009 1:48 am

مش فاهم يعني غيرت الوندوز ولا لا.
اصل حلها الوحيد تغيير النسخه
او عمل ريبير ليها.

عايز تظبط جهازك وتخليه يقفل بعد الوقت اللي انت تحدده ومن غير برنامج...........تعالي.
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» عايز تفتح اكتر من يا هو ومعندكش برنامج مالتي ياهو.................برضه مفيش مشكله ادخل وشوف
» خمس طرق لتسريع جهازك
» كيف تصلح جهازك بنفسك
» تعرف على الهاكرز وهل جهازك تم اختراقه ام لا
» برنامج غوتوشوب